Въпросът „какво е SEO” има сравнително лесен отговор – това е процес на оптимизация за търсещи машини, който спомага за подобряване на видимостта на уеб сайт в популярните търсачки(най-вече Google). Въпросът „как работи SEO” обаче е значително по-сложен. За да отговорим на него е нужно първо да разясним как работи една търсачка.

Представете си, че сте в библиотека и искате да намерите книга за маркетинг. Казвате на библиотекаря, че искате книга на такава тематика и той ви предлага няколко издания.

Е, може да се каже, че Google работи като един библиотекар. Вие търсите нещо и виждате страница с резултатите (SERP – search engine result page). От къде обаче търсещата машина знае кои точно резултати да покаже? Много просто – тя следи определени фактори. В своето естество, целта на оптимизацията за търсещи машини е да подобри представянето на Вашия уеб сайт според тези фактори.

Основни SEO фактори

Качествено съдържание 90%
Линкове към сайта 80%
Архитектура 80%
Социални фактори 70%
Главните неща, които търсачките вземат предвид са:
Съдържание (качество, уникалност, честота на публикуване)
Архитектура на сайта (скорост, URL-и, мета тагове, грешки)
Линкове към сайта
Социални фактори (споделяния и харесвания)
Предполага се, че Google взема предвид над 200 фактора! Ето защо, ако някой Ви каже, че знае алгоритъмът на търсачката или че със сигурност ще изкара Вашия сайт на първа позиция, не бързайте да се доверявате.През последните години, SEO оптимизацията не спира да се налага като един от най-важните маркетингови канали за трафик към вашия сайт. Причината за това е повече от ясна – за разлика от платените реклами (AdWords, банери в сайтове и други), да излизате на челните места в Google е безплатно. Ето защо и много бизнеси правят грешката да разчитат изключително и само на ограничния трафик от Google и на SEO оптимизация. Защо това е грешка? Защото ставате зависими от един чужд канал, който може във всеки един момент да реши, че не сте му симпатичен.