„Ъъъ.. чакай малко нали SEO беше оптимизация за сайта?! Кви са тез животни тука?” – вероятността да сте си помислили това относно заглавието на тази статия не е никак малка. Ще Ви успокоим като Ви кажем, че хората от SEO бранша нямат нищо против самите животни, но не харесват ъпдейтите в алгоритъма на Google, които са кръстени на тях.

SEO-pandaПанда – на симпатичните унищожители на бамбук е кръстен ъпдейтът Google Panda. Той има за цeл да намали ранга на сайтове с по-ниско качество. Това може да включва както сайтове с голямо съдържание на реклама, така и страници с изплагиатствано съдържание. Тъй като от Google заявяват, че тяхната цел е потребителите да получават най-добрите възможни резултати, те обновяват своят Панда алгоритъм почти всеки месец.

 


 

SEO_pinguinПингвин – алгоритъмът Google Penguin има за цел да накаже сайтове, които използват манипулативни тактики за линк билдинг. Ето защо, за SEO общността, симпатичните обитатели на южния полюс са символ за антиспам шериф. Ако сте поверили off-page оптимизацията на Вашия сайт на „един авер, койт’ мно’о ги разбира тез неща” – вероятността за проблеми е много висока!

 

 

 

 

SEO-Pigeon


 

Гълъб – тясно обвързан с локалната оптимизация, Google Pigeon е алгоритъм, който предизвика много главоболия наскоро. Гълъбът оказва влияние само върху така наречените локални резултати, които при търсене се визуализират с карта в дясната част на страницата. Това което този алгоритъм прави е да взема по-сериозно предвид сигнали като: разстояние на обектите от търсещия, локация на обектите и други.

 


 

SEO-HummingbirdКолибри – също като Google Pigeon, ъпдейтът Google Hummingbird не е пряко свързан с наказания за сайтовете. Причината да не е никак харесван е, че осезаемо промени правилата на играта. Колибри е един от най-мащабните ъпдейти и едно от най-големите доказателства, че целта на Google е в близко бъдеще да ни разбира напълно чрез така нареченото семантично търсене. Какво означава това? Представете си, че напишите името на някой актьор в Google. Първият резултат най-вероятно ще е Wikipedia. Ако не е сред първите, то ще е със сигурност първите няколко резултата ще са с информация за актьора. Причината за това не е по-голямата „тежест” на енциклопедията wiki, а е точно семантичното търсене. Google е наясно, че вие най-вероятно искате да разберете кой е този актьор, в какви филми е участвал и като цяло за какво се бори. Опитайте обаче да напишете името на някоя банка в Google. Топ резултатите най-вероятно ще са локации с клоновете на банката, защото търсачката усеща, че ние най-вероятно желаем да знаем къде можем да намерим тази банка, а не да прочетем историята ѝ в Wikipedia.

 

С оглед на изненадващите промени, които Гошо (ироничното име на Google сред специалисти по SEO оптимизация) прави, цялата общност очаква с огромно нетърпение да разбере коя ли ще е следващата животинка, която ще сме принудени да „заобичаме” неистово.